Julpjäs, Lucia & Skräck

Veckan har varit fylld av pjäsrep, filmhistoria, yoga, röstövning & lite oro för min lilla plutta där hemma.

Fiffi som min karaktär heter i vår eminenta Julpjäs har börjat att ta form. Hon är glad, pigg & uppfinningsrik.

Hon är riktigt rolig att gestalta faktiskt, jag diggar henne skarpt! Hennes ständige följeslagare Rapp e inte riktigt lika snillerik (tom kanske lite bakom flötet) men Fiffi tycker han e toppen och litar fullständigt på hans intelligens.

Nu e det rep, rep & åter rep innan föreställningen på tisdag. Onsdag e det hemfärd till den stora staden igen..Saknar mitt hjärta & bäbiplutti så mycket!! <3

Den här filmen såg vi idag på filmhistorian, inte min nya favvofilm men rätt underhållande emellanåt

Nosferatu gjord 1922

Lite kuriosa

Till skillnad mot vad många tycks tro betyder "nosferatu" varken "vampyr", "odöd" eller liknande. Termen kom ursprungligen från det kyrkslaviska ordet nosufur-atu, som kommer från grekiska "nosophoros". "Nosophoros" betyder "smittspridare". Dess ursprung är förståeligt med tanke på att i många europeiska nationer ansågs vampyrer vara spridare av smittor.

 

Har inte sagt nått om lucia o det måste ju göras, vi fick besök av ett toppen fint luciatåg i tisdags.

Matilda

Fialotta Frida

 

Puss & kärlek fr C-block in Molkom

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0