Jag tänkte så här...

...att nu när det är julafton o alla skickar glada hälsningar till varandra så tänkte jag göra tvärt om.
Julen är en högtid som väcker en hel del ångest, ångest för att man inte har någon att fira den med, ångest för att man inte har råd att köpa dom julklappar som barnen helst vill ha, ångest för att man måste hinna finnas till och samtidigt fixa allt som ska fixas.
Nu menar jag inte att allt runt julen är en plåga och ett stort ångestmoln, jag gillar julen. Älskar att träffa min familj och äta god mat, spela spel, se barnens glada ögon när dom öppnar klappar & bara vara.
Men det finns dom som inte har någon familj att fira den med..

Utdrag fr Medicallink.se
Ofrivillig ensamhet gör julen till en pina

Julen är familjehögtiden framför alla andra. För den som saknar familj och nära vänner kan isoleringen och ensamheten göra sig extra påmind kring storhelgen. För vissa blir problemet övermäktigt. Kring jul och andra storhelger ökar antalet självmord markant visar statistik. En rad telefonjourer arbetar för att hjälpa människor med problem de saknar någon att tala med om.

Kanske en extra tanke till dom som inte har det du har & lite extra tacksamhet för att du har det du har.



Puss & kärlek idag & alla andra dar


Kommentarer
M

Jättefint skrivet, och sant :)

2011-12-24 @ 20:01:50
URL: http://indivisible.blogg.se/
Malin

Tack M visst e det!

P&K

2011-12-24 @ 23:13:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0