Varför bor man i stan??

Ja, det e dagens fråga " Varför bor man i stan?"
Om man vill att det ska vara knäpptyst dygnet runt, varför bor man i stan?
I min port bor det barnfamiljer, hundar som skäller, festprissar och säkert en o en annan tomte som jag aldrig har sett.
Utanför mitt hus hör man bilar dygnet runt, folk som är på väg hem fr krogen, hundar som skäller, barn som skriker & skrattar, nån som pratar lite extra högt osv.
Det är så jag vill ha det, jag vill höra att folk lever, jag vill höra stadens puls. Därför bor jag i stan.
Men varför bor man här om man inte vill det??

Möttes av den här lappen i porten igår kväll

Och då undrar jag, hur kan hundarna i vår port göra så att grannarna inte får en fridfull jul!?!?
Kanse vore bättre om dom firade sin jul nån annanstans om deras julefrid störs så lätt!

Min bäbiplutt skäller nästan aldrig så jag tog inte åt mig utan jag tycker bara att det är konstigt.
E julefrid total tystnad?
Kommer det komma upp en lapp om skrattande barn, snappsvisor som nån sjunger för högt?
Kanske en flytt till landet e en idé för den som stör sig på alla ljud el öronproppar (finns på varje välsorterat apotek)

Önskar alla en Go jul fylld med kärlek & ljud



Kommentarer
M

Hahhahah!!!! what? Vilka psychon. Själv blir det nog en tyst jul för mig, och mina inre tankar med tanke på mina öron ;) hahah. Jag kan komma dit och smitta dom så får dom nog också en tyst jul, kanske en idé?

2011-12-23 @ 10:50:33
URL: http://indivisible.blogg.se/
Malin

Hahaha! Bra idé Matilda!

Go jul pluttis & krya på sig nu!

P&K

2011-12-23 @ 11:47:07
Jane

Nä fy faaan vad småsint! Hon med hundarna är fan den trevligaste i hela porten.

Alex borde sätta upp en lapp där det står:

"Ska vi få ett lyckligt år 2012? Ja, om alla grannar som inte har hund söker hjälp för sina anomymt psykopatiska lapp-klistrande.



Med vänlig hälsning 'Arg anonym hundägare med fem nyinköpta hagelbrakare'."



PUSS!

2012-01-11 @ 19:37:04
URL: http://www.sinnessjukborderlinepatient.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0