Viva stoccholmo

Så himla typiskt, CSN har inte skickat mitt studentleg så därför släpar jag omkring på brevet fr dom som bevisar att jag är beviljad studiemedel. Tror ni att någon någonsin har bett att få se det?!?! Näää, precis inte en enda gång!!
Men igår på tåget och bara för att jag hade bytt väska så jobbar The Konduktör From Hell. -Har du studentleg, frågar han med jävulens hårda stämma.
Jag rotar runt i väskan och inser att, satan jag har bytt väska!!! Jag kommer bli avslängd och stå nånstans som jag inte ens vet namnet på, letandes efter nån som kan låta mig få sova över.
-Jag har inte fått nått leg än, piper jag.
- Hmmmm, njaaaa okej men låt det här bli en läxa och ta med det nästa gång, svara konduktören med sin hårda stämma.

Pjuuu, jag klara mig denna gång men vad händer på söndag när jag ska åka tillbaka?? Jag kanske aldrig kommer tillbaka till Molkom och vems fel e det?? CSN, så klart!!

Väl hemma efter 1 timmes försening i SJs namn så möts jag av den gladaste bäbiplutten i hela världen



Vackra blommor fr mina barn


Och en fint packet inslaget i guld :) Tusen tack, ni är så underbart fina!!!

Puss & kärlek fr S.T.H.L.M


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0